hjelptilhjelp banner

Det blir gjerne et for ensidig fokus på atferden til barn med ADHD. Ved at språk nedprioriteres, kan problemer med kommunikasjon forverres senere, særlig i skolesituajsoner.

Det sier forsker og logoped Wenche Andersen Helland ved Helse Fonna, og Statped Vest i Bergen, til forskning.no.



Ved mangelfull innsats for å fremme språklig utvikling hos barn med ADHD risikerer vi at mange faller utenfor, at man ikke lærer det man skal på skolen.
De vil også lettere kunne mislykkes i det sosiale samspillet med jevnaldrende. Det er viktig med tidlige tiltak for i størst mulig grad å hindre en negativ utvikling fortsetter hun.

 

Kilde

Videoer om ADHD

Les mer om ADHD

ADHD

Mitt liv med ADHD

Jeg er en av de kreativt "gale". Jeg er en kvinne som fikk diagnosen ADHD i en alder av…

Abonner på vårt nyhetsbrev

Les spennende nyheter om angst, depresjon, ADHD, autisme, og mye mer.

 
Akkurat nå: 13396 abonnenter