Finn hjelp for:

Psykiske problemer

 

 

Finn hjelp for:

Psykiske problemer

Det er forskning som viser at bruk av denne enkle metoden, Cognitive Bias Modification (Endring av kognitiv skjevhet), kan endre en pessimistisk tankemåte til å bli mer optimistisk. Metoden ble vist i Schrödingers Katt på NRK 9. januar 2014, i programmet "Dont Worry, Be Happy."

Anxiety Mint - Cognitive Bias Modification (Iphone og Ipad)

Det er forskning som viser at bruk av denne enkle metoden, Cognitive Bias Modification (Endring av kognitiv skjevhet), kan endre en pessimistisk tankemåte til å bli mer optimistisk. Metoden ble vist i Schrödingers Katt på NRK 9. januar 2014, i programmet "Dont Worry, Be Happy."



Les mer om forskning på metoden her

I tv-programmet ser vi hvordan metoden anvendes ilag med mindfulness-metode for avslapning, og hvordan det gav positive resultater på 7 uker. Faktisk gav det til og med resultater som kunne måles med hjerneforskningmetoder - med andre ord det lot seg vise at den mentale treningen gav en tydelig effekt - en dreining fra pessimisme imot en langt større grad av optimisme.

Vi anbefaler en 10 minutters daglig økt med denne metoden, og i tillegg bruk av mindfulness-avspenning. Les mer om apper om stressmestring / avspenning her

Du kan se hele programmet på NRK Puls her.





Sitere denne artikkelen

 

Bruk gjerne informasjon fra denne artikkelen på din nettside, men husk å legge til lenke.

Skrevet av

ove heradstveit

Ove Heradstveit

Psykolog, spesialist i klinisk samfunnspsykologi. PhD.
 Facebook -  Twitter
- Hjelptilhjelp.no

Les også