Abonner på vårt nyhetsbrev

Få spennende nyheter om psykisk helse, angst, depresjon, autisme, ADHD, og mye mer

Akkurat nå: 10317 abonnenter

Undertittel: En emosjonsfokusert tilnærming.

Boken omtales av forlaget på følgende måte.


En god lærer-elevrelasjon er et viktig fundament for læring og mellommenneskelig problemløsning. Grunnlaget for å etablere og vedlikeholde gode relasjoner er å forstå og håndtere egne og andres følelser. Denne boken handler om å gjøre følelseshåndtering til en kjernekompetanse hos pedagoger. God følelseshåndtering vil styrke samspill- og kommunikasjonsferdigheter, motivasjon, læring, problemløsning, egenledelse og konflikthåndtering både hos lærer og elev.

Fra emosjonsfokusert psykologi og relasjonell psykodynamisk teori overfører boken ny, evidensbasert kunnskap til skolearenaen. Kunnskapen som formidles, kan brukes både forebyggende og problemløsende, i klasserommet, i gruppesamtaler, i en enkeltsamtale, eller i støttesamtaler over tid. Boken presenterer viktige teorier og modeller, oppdatert forskning og konkrete arbeidsmetoder.  

Boken retter seg mot studenter i pedagogikk og lærerutdanning. Den er også aktuell for pedagoger og spesialpedagoger i skolen, barnevernstjenesten, helsestasjons- og skoletjenesten, pedagogisk-psykologisk tjeneste og andre som jobber med barn og unge. Selv om eksemplene i boken er tuftet på lærer-elev-relasjon, er innholdet overførbart til andre relasjoner.

Annonse: Tradetracker


Relatert